poniedziałek, 27 września 2010

sos z cukinii słodko-kwaśny

chciałam podzielić się z Wami przepisem na sos z cukinii
ja w prawdzie za cukinią nie przepadam, ale w tym roku już sporo z niej narobiłam przetworów
to zasługa przepisów jakie znajdują się w tych małych książeczkach po 99gr

1 kg. czerwonej papryki
1 kg. cebuli
3 kg. cukinii
1,5 szkl. octu
1 kg. cukru
4 słoiczki koncentratu pomidorowego
1 łyżka papryki ostrej
1 łyżka papryki słodkiej
1 łyżka curry
sól
pieprz
2 łyżki przyprawy do spaghetti
1 łyżka bazylii

warzywa kroimy tak jak na leczo ( można wg własnego upodobania )
solimy 1,5 łyżki soli i odstawiamy na 2-3 godz. lub całą noc
Gotujemy zalewę z octu i cukru, dodajemy odciśnięte warzywa i gotujemy 20 minut
Następnie dodajemy resztę składników i ponownie gotujemy 10 minut
Do słoików i pasteryzujemy 5 minut
w oryginalnym przepisie jest bez pasteryzacji, ale ja zawsze się boje że mogą nie trzymać i wolę chwilę zagotować

kociołek mam po teściach jest niezastąpiony do wytapiania smalcu
a przydał się też do tego sosu bo okazało się że nie posiadam w domu odpowiedniego garnka żeby zagotować dwie porcje
z dwóch porcji wyszło mi 23 słoiki po pulpetach

tak wygląda w kociołku ;)

3 komentarze:

  1. Wygląda smakowicie. Zrobię z kabaczkami.Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. miło mi poinformować, że wygrałaś moje Candy...
    podaj mi proszę adres na maila, żebym mogła wysłać paczkę...

    OdpowiedzUsuń
  3. pychota, zrobiłam wg podanego przepisu i wyszła pyszna, gorąco polecam

    OdpowiedzUsuń